تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

اگر و تنها اگر راهش را بدانید، تعمیرات ساده ترین کار دنیا میشود.


دسته بندی سایت

پیوند ها

نظرسنجی سایت

آیا مطالب این سایت توانست مشکل شما را حل کند؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 14
  • بازدید دیروز : 17
  • بازدید کل : 18580

نگاهی کامل بر |SAMSUNG GALAXY J5 2015|


نگاهی کامل بر |SAMSUNG GALAXY J5 2015|

عرضه

معرفی 2015, ژوئن
وضعیت موجود. عرضه شده در ژوئن 2015

نمایشگر

نوع Super AMOLED لمسی خازنی, 16 میلیون رنگ
سایز 5.0 اینچ (~67.5% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 720 در 1280 پیکسل, نسبت تصویر 16 به 9 (~294 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)

بدنه

ابعاد 142.1 در 71.8 در 7.9 میلی‌متر
وزن 146 گرم
سیم‌کارت تک سیم‌کارته (میکرو سیم) یا دو سیم‌کارته (میکرو سیم, همزمان یکی فعال)

پلتفرم

سیستم‌عامل اندروید 5.1 (لالی‌پاپ), قابل ارتقاء به 6.0.1 (مارشمالو)
تراشه Qualcomm MSM8916 Snapdragon 410
پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای 1.2 گیگاهرتز Cortex-A53
پردازنده گرافیکی Adreno 306

حافظه

درگاه حافظه میکرو اس‌دی, تا 256 گیگابایت (درگاه اختصاصی)
حافظه داخلی 8/16 گیگابایت, 1.5 گیگابایت رم

دوربین

اصلی 13 مگاپیکسل, f/1.9, 28mm, فوکوس خودکار, فلش LED
قابلیت‌ها برچسب‌گذاری جغرافیایی, فوکوس لمسی, تشخیص چهره
ویدیو 1080p@30fps
سلفی 5 مگاپیکسل, f/2.2, 23mm, فلش LED

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری بله
  - لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی

باتری

باتری باتری قابل تعویض از نوع لیتیوم یونی با ظرفیت 2600 میلی آمپر ساعت

قابلیت‌ها

حسگرها شتاب‌سنج, سنسور مجاورت
  - پشتیبانی از +ANT
- پخش‌کننده‌ی MP4/WMV/H.264
- پخش‌کننده‌ی MP3/WAV/WMA/eAAC+/FLAC
- ویراستار عکس و فیلم
- نمایش‌دهنده‌ی اسناد

شبکه

فناوری GSM / HSPA / LTE

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 b/g/n, Wi-Fi Direct, هات‌اسپات
بلوتوث 4.1, A2DP
GPS بله, با A-GPS, GLONASS, BDS
NFC بله (وابسته به بازار عرضه)
رادیو رادیو اف‌ام, RDS, ضبط
USB microUSB 2.0, OTG

متفرقه

رنگ‌ها سفید, سیاه, طلایی
محدوده قیمت حدود 160 یورو

سامسونگ گلکسی J5 یک گوشی میان‌رده محسوب می‌شود. برادر بزرگتر این گوشی از صفحه‌نمایش بزرگتری نسبت به گلکسی J5 بهره می‌برد و مشخصات سخت‌افزاری بهتری دارد. اگر رابط کاربری گلکسی S6 را ندیده باشید، قطعا در نگاه اول به این گوشی، رابط کاربری آن مورد توجه شما قرار خواهد گرفت. این رابط کاربری شباهت بسیار زیادی به رابط کاربری پرچم‌دار سری گلکسی S دارد. باتری گلکسی J5 نیز بی شک شما را ناراضی نخواهد کرد. در آزمایش ما، باتری این گوشی عملکرد قابل قبولی را از خود نشان داد و بهتر است تا منتشر شدن بنچمارک عمر باتری این گوشی صبر کنیم.

عرضه‌ی اسمارت‌فون‌های میان‌رده و پایین‌رده در کنار گوشی‌های پرچم‌دار یا بالارده می‌تواند سهم سامسونگ در بازار اسمارت‌فون‌ها را بهبود ببخشد. امسال این شرکت، گوشی‌های ارزان قیمت بیشتری را معرفی کرد. گلکسی J5 با قیمت مناسبی که در بین میان‌رده‌ها دارد، کیفیت خوبی را ارائه می‌دهد و بدنه و فریم این گوشی برخلاف سری A از جنس پلاستیک است اما به همین دلیل، باتری این گوشی قابل تعویض است. سامسونگ گلکسی J5 یک گوشی دو‌ سیم‌‌کارته است و برای کسانی که به یک گوشی ارزان قیمت و دو‌ سیم‌کارت نیاز دارند، مناسب است.

 

طراحی

سامسونگ گلکسی J5 درواقع نسخه‌ی بزرگتر Galaxy J1 محسوب می‎‌شود. گلکسی J5 دارای یک بدنه‌ی پلاستیکی است. به همین دلیل، باتری این گوشی قابل تعویض است و می‌توان درب پشتی این گوشی را باز کرد. در جلوی این دستگاه مانند گوشی‌های سامسونگ، سه دکمه‌ی خانه، برگشت و برنامه‌های اخیر وجود دارد. در کنار بلندگوی داخلی این گوشی، دوربین جلو و همچنین یک فلش LED برای ثبت تصاویر در شرایط نوری کم از طریق دوربین جلو وجود دارد.

در پشت گوشی، دوربین عقب، فلش LED و بلندگو کنار هم قرار گرفته‌اند. در قسمت پایین گوشی، درگاه microUSB، جک ۳٫۵ میلی‌متری و میکروفون وجود دارند. در قسمت راست این گوشی، دکمه‌ی پاور/قفل و در قسمت چپ آن، دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا وجود دارند. این دستگاه، ۷٫۹ میلی‌متر ضخامت داشته و وزن آن، ۱۴۶ گرم است. در هنگام دست گرفتن این گوشی با یک گوشی بزرگ و کاملا ضخیم روبرو می‌شوید اما خوش‌دستی گلکسی J5 را حس خواهید کرد.

دوربین

گلکسی J5 و گلکسی J7، اولین گوشی‌های سامسونگ به حساب می‎آیند که به فلش LED در جلوی گوشی مجهز شده‌اند. گلکسی J5 به یک دوربین عقب ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی مجهز شده است. هر دو دوربین این دستگاه به یک فلش LED مجهز شده‌اند و مناسب برای عکس‌برداری در شرایط نوری کم می‌باشد. وجود فلش LED در جلوی این گوشی، یکی از مزیت‌های بزرگ این گوشی محسوب می‌شود.

رابط کاربری دوربین گلکسی S6 و گلکسی S6 اج به گلکسی J5 آمده است. در گلکسی J5 می‌توانید با دو بار فشار دادن دکمه‌ی خانه (Home)، وارد برنامه‌ی دوربین شوید. حالت Pro موجود در برنامه‌ی دوربین، توانایی تنظیم دستی ISO را به شما می‌دهد. افکت‌های محدودی در این برنامه‌ وجود دارند و تعداد آن‌ها زیاد نیست. این افکت‌ها تنها شامل افکت‌های Sepia ،Negative و Grayscale می‎شوند. ممکن است در هنگام بازکردن برنامه‌‌ی دوربین، کمی با تاخیر مواجه شوید. احتمالا با عرضه‌ی بروزسانی جدید، عملکرد برمامه‌ی دوربین بهبود یابد.

کیفیت ضبط ویدیو، قابل قبول است اما برای ضبط ویدیوی مناسب، نیازمند نور کافی می‌باشد. دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی این گوشی نیز کیفیت خوبی را ارائه می‌دهد و برای گرفتن عکس‌های سلفی مناسب می‌باشد. در شب اگر بخواهید سلفی بگیرید، فلش LED جلوی این گوشی به کمک شما خواهد آمد و با کمک آن می‌توانید تصاویر سلفی قابل قبولی را ثبت کنید.

صفحه‌نمایش

گلکسی J5 به یک صفحه‌نمایش سوپر آمولد ۵ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰×۷۲۰ پیکسل مجهز شده است. تراکم پیکسلی این صفحه‌نمایش، ۲۹۴ ppi می‌باشد. میزان کنتراست صفحه‌نمایش خوب است و همانند دیگر صفحه‌نمایش‌های سوپر آمولد، رنگ مشکی به خوبی نمایش داده می‌شود و همچنین زاویه‌ی دید نیز تقریبا مشکلی ندارد.

متاسفانه ویژگی “روشنایی خودکار” در این گوشی وجود ندارد و برای بعضی‌ها این موضوع آزار دهنده است چرا که باید به صورت مداوم نور صفحه‌نمایش را دستی تنظیم کنند. حالت Outdoors، میزان روشنایی را به مدت ۱۵ دقیقه بالا می‌برد و کاربر می‌تواند نوشته‌ها را بهتر بخواند.

سخت‌افزار

گلکسی J5 به یک پردازنده‌ی کوالکام MSM8916 اسنپدراگون ۴۱۰ با چهار هسته‎‌ی ۱٫۲ گیگاهرتزی Cortex-A53 و گرافیک ادرنو ۳۰۶ مجهز شده است. همچنین رم این گوشی، ۱٫۵ گیگابایت می‌باشد. برنامه‌ی Smart Manager، میزان رم استفاده شده را نیز نشان می‌دهد. در بنچمارک AnTuTu، این گوشی توانست امتیاز ۲۱۸۳۱ را به دست بیاورد که پایین‌تر از شیائومی می۲، ردمی نوت و اچ‌تی‌سی وان قرار دارد.

برای آزمایش، تصمیم گرفتیم تا بازی مدرن کمبت ۵ (Modern Combat) را بر روی این گوشی اجرا کنیم. در طول اجرای این بازی، با هنگ و لگ روبرو نشدیم و بازی بدون هیچ مشکلی اجرا شد. حافظه‌‌ی ذخیره‌سازی داخلی این گوشی، ۸ یا ۱۶ گیگابایت می‌باشد و همچنین می‌توانید حافظه ‌ذخیره‌سازی این گوشی را از طریق microSD تا ۱۲۸ گیگابایت ارتقاء دهید.

نرم‌افزار

سیستم‌عامل این دستگاه به صورت پیش‌فرض اندروید ۵٫۱٫۱٫ می‌باشد. رابط کاربری این دستگاه شبیه به همان رابط کاربری تاچ‌ویز UX گلکسی S6 می‌باشد و به همین دلیل، سرعت این دستگاه‌ از دستگاه‌های هم‌رده شرکت سامسونگ بیشتر است. قابلیت تغییر تم گوشی برای اولین بار در گلکسی S6 و S6 اج مورد استفاده قرار گرفت و گلکسی J5 نیز دارای قابلیت تغییر تم می‌باشد. می‌توانید تم‌های بسیار بیشتری را از فروشگاه مخصوص تم که در این گوشی وجود دارد، دانلود کنید. برای دانلود تم‌ها باید به حساب سامسونگ خود وارد شده باشید. با این‌حال، بعضی از ویژگی‌های گلکسی S6 در این گوشی وجود ندارد.

همان‌طور که گفتیم، این گوشی یک گوشی دو سیم‌کارته است که می‌توانید هم‌زمان از دو سیم‌کارت در این گوشی استفاده کنید. SIM card manager برنامه‌ای برای مدیریت سیم‌کارت‌های شما می‌باشد. با استفاده از این برنامه، توانایی انتخاب سیم‌کارت پیش‌فرض برای داده موبایل یا تماس را دارید و همچنین می‌توانید برای هر سیم‌کارت، زنگ‌های مختلفی را قرار دهید. علاوه بر این، می‌توانید سیم‌کارتی را بر روی حالت پرواز قرار دهید و تنها سیم‌کارت دیگر را فعال کنید. همچنین این توانایی را دارید تا تماس‌های هر دو سیم‌کارت را تنها بر روی یک سیم‌کارت دریافت کنید.

باتری

سامسونگ گلکسی J5 به یک باتری ۲۶۰۰ میلی‌آمپری لیتیوم یون مجهز شده است. در اندروید ۵٫۱٫۱، عملکرد عمر باتری پیشرفت چشم‌گیری داشته است این گوشی توانسته است تا به مدت ۴ ساعت به صورت مداوم، صفحه‌نمایش خود را روشن نگه دارد که برای یک گوشی میان‌رده، عالی است. در زمان آزمایش ما نیز باتری این گوشی، عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داد. با این حال، زمان شارژ شدن این گوشی از ۰ درصد تا ۱۰۰ درصد، حدود ۲ ساعت طول می‌کشد که نسبت به گلکسی S6 و S6 اج، مقداری بیشتر است.

حالت‌های Power Saving و Ultra Power Saving در این گوشی نیز وجود دارد. با فعال کردن این ویژگی‌ها، در استفاده از باتری صرفه جویی خواهد شد. در حالت Ultra Power Saving، قابلیت‌های بسیار زیادی غیرفعال خواهند شد و صفحه به رنگ سیاه و سفید در خواهد آمد. در صورتی که قصد دارید تا یک گوشی ارزان و در عین حال با یک عمر باتری عالی را خریداری کنید، گلکسی J5 انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

سخن گروه:

امسال سامسونگ تصمیم گرفت تا گوشی‌های میان‌رده‌ی بیشتری را معرفی و عرضه کند. گوشی‌های سری گلکسی J از گوشی‌های میان‌رده‌ی بازار محسوب می‌شوند که قیمت ارزانی دارند. گلکسی J5 نیز با قیمت ارزانی که دارد، قابلیت‌های خوبی را به کاربر ارائه می‌کند.

سامسونگ گلکسی J5، انتخاب خوبی برای کاربرانی خواهد بود که قصد دارند تا یک گوشی ارزان را با باتری و دوربین خوب خریداری کنند. همچنین دوربین جلوی این گوشی برای دوست‌داران سلفی مناسب است و وجود فلش LED در جلوی این گوشی، برای ثبت تصاویر سلفی در شرایط نوری کم مناسب است. گلکسی J5 و گلکسی J7، اولین گوشی‌های سامسونگ محسوب می‌شوند که به فلش LED در جلو مجهز شده‌اند. گلکسی J5 نیز انتخاب خوبی برای کاربرانی که به یک گوشی ارزان و دو سیم‌کارته نیاز دارند، می‌باشد.

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 68

مطالب تصادفی

  • نمونه سوالات فنی و حرفه ای تعمیرات موبایل در قالب فایل PDF با بهترین کیفیت
  • در آن واحد تمامی کد های مخفی را داشته باش
  • در عرض چند دقیقه FRP کل دیوایس های سامسونگ را باز کن!
  • به روز ترین پکیج کامل آنلاک گوشی های سامسونگ بدون حذف هیچگونه اطلاعات
  • نگاهی کامل بر |IPHONE|
  • نگاهی کامل بر |IPHONE SE|
  • نگاهی کامل بر |IPHONE 3G|
  • نگاهی کامل بر |IPHONE 3GS|
  • نگاهی کامل بر |IPHONE 4|

فاصله از فکر تا عمل،تنها نادیده گرفتن ترس است.